Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, February 8, 2011

Hari Pertama Mengajar

Alhamdullilah... harini ada dua kelas aku dah mula mengajar. Satu kelas AutoCAD untuk pelajar semester 2 tapi aku bergandingan dengan seorang lagi pensyarah untuk kelas nih... jadi tak la penat sangat untuk kelas ni sebab ada 2 pensyarah pada satu-satu masa. Kemudian pada pkul 12 tadi aku mengajar subjek Teknologi Worksyop 4 untuk pelajar semester 5. Haaa... yang ni mula-mula debar sikit la sebab pelajarnya semua dalam 90 orang pastu ngajar dalam dewan kuliah yang besar tu... aku dah la kecik jer... hahahaha

tapi syukur la aku dapat suaikan diri dengan cepat.. yang penting isi dalam pembelajaran dan pengajaran tu yang penting. Aku cuma masukkan isi yang penting dalam semua slide aku... haaa aku ngajar untuk pelajar semester 5 nih lain skit... aku bawa guna slide dan video kalo ada la untuk menyampaikan lagi maklumat yang aku cuba sampaikan tu.... maklamat aku satu jer... biar diorang paham dan boleh jawab final exam jer... macam mana pendekatan tu bergantung pada keadaan la...

harap-harap hari yang akan datang dapat buat yang lebih baik lagi... insyaallah...

3 comments:

ainraus said...

wahh. lama tak singgah sini. dah jadi pensyarah rupanya. tahniah. :)

mahfudzah said...

waahhh..incik syah sudak jadik pengajar aaa...tahniah2!btw da xkeje as engineer?

Syah said...

ain: hehehehe... alhamdulilah... dia bila lagi?

mahfuzah: dh tk keja dh... dpt keja gomen plak... hehehe