Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Monday, August 29, 2011

Moving Forward....

Waaahhhh tajuk post kali dalam bahasa inggeris gitu... hahaha... panas semalam tak abis lagi.. tapi biar la.. bara api tu lebih baik biar ia sejuk sendiri daripada dicurah dengan air kelak akan merosakkan kandungan bara itu sendiri.... hamboi bermadah berhelah plak aku tengah hari ni ek.. ahakz..

Ntah la.. kadang-kadang kerana sikap, boleh buat aku hilang 'respect' pada seseorang tu... so bila aku dah tak 'respect', memang fikiran aku kat orang tu tak penah yang positif la.. that's for sure.. Aku sendiri pon bukan baik sangat.. tapi dari masa ke semasa aku cuba berubah la.. bentuk sahsiah diri.. takkan nak dok dengan perangai lama jer...

Kalau dulu perangai aku ni memang teruk la.. sikit-sikit nak maki, nak kutuk... kalau lawan maki hamun ni, konfom aku menang ar.. puaka tak mulut aku? kata-kata aku ni kalo kena... bleh trasa sampai mati wooo.. kalo perempuan, siap bleh nangis kat situ juga... apa-apa pon mesti aku nak menang.. nak minta maaf? sory la.. aku salah ke tak... aku takkan minta maaf...

Tapi tu semua dulu la... aku berubah dari masa ke semasa... baiki diri.. baiki sahsiah... banyak benda dan pengalaman mematangkan aku... sekarang nih aku lebih banyak berdiam kalau orang dok kata-kata aku... tak cepat melatah... pikir masak-masak dulu baru aku berkata-kata.. nak jaga hati orang.. senang nak minta maaf walaupon bukan salah aku... tak terlalu kebudak-budakan dah sekarang..

So nasihat aku kat orang-orang luar sana... Jangan la berkawan dengan budak-budak kalo taknak berperangai macam budak-budak... jangan la cepat melatah sebab ia akan menyerlahkan kebodohan anda sendiri dan mengaibkan anda di mata orang ramai.. Terima provokasi dengan tenang.... fikir dulu... kemudian baru lah berkata-kata... Peace Yo~

No comments: