Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, February 1, 2011

Menyesuaikan Diri...

Minggu ni dah mula sesi percutian pertengahan sem bagi pelajar-pelajar politeknik aku. Aku? aku masih bekerja. Sekarang dah tak macam dulu, kalau dulu pelajar cuti dah tentu pensyarah pon cuti juga tapi sekarang dah lain. Staff diberikan cuti 25 hari setahun jadi boleh pilih la nak cuti bila tapi semester cuti, staff masih kena kerja....



Mungkin ada orang kata jadi pensyarah nih seronok, yela keja kerajaan kan... hidup senang jer.. yer bagi aku memang ia seronok... tapi bagi orang baru macam aku nih... kadang kala ada tertekan juga la. Terlalu tinggi harapan yang staff ni bagi kat aku, macam aku nih 'freshie' yang ingat semuanya jer padahal aku dah 7 bulan dalam industri. Masuk-masuk jer dah kena mengajar dari semester 2 sampai 6... subjek yang diberikan pon agak berat juga la... jadi aku kena la study balik... banyak benda aku dah lupa... nak kena 'revise' balik banyak benda yang belajar dulu-dulu... tapi tu semua bukan halangan bagi aku untuk mengajar.... aku cuma anggap ia satu kesukaran yang akan aku alami untuk seketika agar mencapai kesenangan selamanya... ewaaahhhh....