Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Friday, February 18, 2011

Sebulan sudah berKhidmat

Masuk harini dah sebulan aku jadi tenaga pengajar di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin di Ulu Pauh, Perlis. Banyak juga la pengalaman baru yang aku alami dari mula aku masuk haritu sampai la ke harini. Dan banyak juga la perbezaan dari sektor swasta ke perkhidmatan kerajaan ni dari segi cara kerja, prosedur kerja, keadaan sekeliling dan lain-lain lagi la. Jadi sekarang ni aku cuba nak suaikan diri dengan dunia baru nih la.


Cerita tentang cara kerja, memang banyak beza la sekarang ni dengan yang dulu. Tapi yang pasti, semua nya ada pro dan con... ada kebaikan dan ada juga kekurangannya... biasalah.. kat mana-mana pon macam tu juga. Takda benda yang sempurna di dalam dunia ni. Itu adalah hakikat...

pastu kalau nak cerita zaman kita belajar dulu dengan zaman mengajar nih memang banyak beza juga. Kalau dulu aku rasa masa zaman belajar tu susah.. yela nak kena hafal tu... ingat ini... buat itu... bangun awal pi kelas... pensyarah ajar sepatah pon tak paham... rupanya zaman mengajar nih lagi mencabar... yer la... kita nak ajar orang, kita kena tau dulu benda tu... kang kalo budak-budak tak paham macam mana... pastu kalo ada yang tanya soalan pelik-pelik, macam mana nak menghadapinya... haaaa susah beb! tapi yang paling susah ialah nak kena study balik semua benda yang kita nak ajar tu.. kita kena betul-betul paham... masalahnya... masa zaman belajar dulu kalo tak paham tanya pensyarah, zaman mengajar nih plak... kalo tak paham... haaaa lu pikir la sendiri...