Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, December 11, 2012

Durian Crepe Home made

Assalammualaikum dan salam sejahtera...

Haaaa sejak dua menjak musim durian crepe nih... aku pon tak melepaskan peluang untuk mencuba membuatnya... bukan setakat cuba buat jer.. aku siap buat bisnes jual lagi durian crepe yang aku buat nih... sebab... sebab... orang kata sedap... haaaa... hahaha... angkat bakul masuk sendiri...


Ok nak buat durian crepe ni bukannya susah pon cuma leceh jer... tapi usaha tangga kejayaan kan..

Bahan-bahannya ialah:

Untuk buat crepe tu;

250g tepung gandum
500ml santan
3 biji telur
1 sudu teh esen vanila
1/2 teh garam
pewarna

 Untuk cream;

whiping cream no dairy 250ml
1 sudu teh gula

 dan last sekali isi durian yang telah dilenyek...


Campurkan semua bahan untuk buat crepe tu dan blend sehingga sebati.. dan tapiskan dulu sebelum tuangkan ke hot pan... panaskan sebelah jer atau satu bahagian jer... bahagian yang elok tu kita buat kulit bahagian luar crepe....

Kemudian pukul cream dgn gula dengan mixer sampai kembang... kemudian dah boleh balut crepe tu...


Senang jer kan... antara mau dengan takmo jer... 


Nak order? hallo hallo jer....