Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, December 31, 2013

Kata-kata Mutiara 2013

Assalammualaikum,

1. Solat bukanlah 'tayar ganti' yang anda tarik keluar ketika dilanda masalah, tapi ia adalah 'stereng' yang menunjukkan jalan benar.

2. Maka, kenapa cermin depan kereta begitu besar dan cermin pandang belakang begitu kecil? Ini kerana masa lalu kita tidak begitu penting seperti masa hadapan kita. Maka, pandanglah ke hadapan dan majulah.

3. Persahabatan ibarat sebuah buku. Ia mengambil masa yang sedikit untuk dibakar, tapi bertahun-tahun untuk ditulis.



31/12/2013 - Goodbye 2013

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Dah lama aku tak menulis.. ikutkan harini pon malas juga nak menulis.. sekarang ni kerja makin sibuk... anak pon makin besar.. banyak habiskan masa bersama keluarga... tetapi terlintas juga dihati ini nak tulis juga sebab harini adalah hari terakhir bagi tahun 2013.. esok dah tahun baru iaitu tahun 2014.

Bila sebut tentang 2013 ini, banyak sangat kenangan yang berlaku pada tahun ni... yang paling seronok dan kenangan terindah sangat adalah pada tahun ini aku dikurniakan seorang anak yang comel sangat... syukur Alhamdulillah... itulah hadiah yang paling bernilai yang pernah aku perolehi pada tahun ni.


 

Aku berharap pada tahun 2014 nanti dan tahun-tahun yang akan datang.. aku dan keluarga sentiasa dimurahi rezeki oleh Allah SWT, mendapat kebahgiaan dalam rumah tangga dan sentiasa mendekatkan diri kami sekeluarga dengan Tuhan yang satu iaitu Allah SWT...  


Masa itu umpama sungai yang mengalir... sekali kita sentuh air di sungai itu, lepas tu kita takkan dapat lagi sentuh air yang sama kerana ia sentiasa mengalir... begitu juga masa... ianya sentiasa berjalan tanpa menunggu kita... hargai lah masa yang ada ini... guna sebaiknya.. masa yang berlalu.. takkan berulang kembali.... 

bye bye 2013...




 

Wednesday, December 11, 2013

11/12/13

Assalammualaikum,


Saya harap saya org yang pertama untuk memberitahu anda.
Bulan Disember 2013 ini ada 5 hari Isnin, 5 hari Selasa dan 5 hari Ahad.

Peristiwa ini HANYA berlaku sekali dalam 823 tahun!!! MasyaAllah

Ia dipanggil 'MONEY BAGS'.

Kita satu-satunya generasi
yang telah melihat ...

01/02/03
02/03/04
03/04/05
04/05/06
05/06/07
06/07/08
07/08/09
08/09/10
09/10/11
10/11/12

& akan menempuh tarikh   11/12/13  hari ini....



 Maha Suci Tuhan yg menjadikan alam...



Thursday, November 28, 2013

Cerita Pokok dan Mancis

Sebatang pokok dapat membuat jutaan mancis, tetapi satu batang mancis juga dapat membakar jutaan pokok.



Jadi, satu fikiran negatif dapat membakar semua fikiran positif. Mancis mempunyai kepala, tetapi tidak mempunyai otak, oleh kerana itu setiap kali ada geseran kecil, sang mancis terus membakar.



Kita mempunyai kepala dan juga otak, jadi kita tidaklah perlu terbakar dengan perasaan marah hanya kerana geseran kecil. Ketika burung hidup, ia makan ulat. Ketika burung mati, ulat pula makan burung.



Waktu terus berputar sepanjang zaman sama seperti kitaran kehidupan terus berlaku. Jangan merendahkan sesiapa pon dalam hidup, bukan kerana siapa mereka, tetapi kerana siapa diri kita.



Kita mungkin berkuasa hari ini tetapi waktu lebih berkuasa daripada kita. Waktu kita sedang berjaya, kita merasa banya teman disekeliling kita. Waktu kita sakit, kita baru tahu bahawa sihat itu sangat penting jauh lebih dari harta.



Ketika kita tua, kita baru tahu bahawa masih banyak perkara yang belum kita kerjakan dan, setelah di ambang ajal, kita baru tahu begitu banyak waktu yang terbuang sia-sia. Hidup tidaklah lama, sudah saatnya kita bersama-sama membuat hidup lebih berharga. Saling menghargai, saling membantu dan memberi, juga saling menyokong.


Apa yang ditabur, itulah yang akan kita tuai....






Tuesday, November 26, 2013

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan Ku Yang Ke-2

Alhamdulillah... Syukur ke hadrat illahi kerana aku masih lagi bernafas untuk menulis disini. Harini genap lah 2 tahun aku mendirikan rumah tangga bersama isteri ku yang tercinta iaitu Nor Azima.. Tahun ni juga tahun yang amat bermakna buat kami berdua kerana dikurniakan seorang anak perempuan yang comel dan baik sangat iaitu Nursyasya Adriana...Tidak dilupakan arwah Muhammad iaitu abang kepada Nursyasya yang sedang menunggu kami sekeluarga di pintu syurga... Papa sayang kedua-dua anak papa ni...


 

Syukur pada mu Ya Allah...

Syukur pada mu Ya Rahman... Ya Rahim..

Semoga hubungan kami sekeluarga kekal bahgia hingga ke jannah..



 

Sunday, November 10, 2013

Kebetulan... Huhuhu


Hehehehe... 




Konvensyen Kumpulan Inovatif & Kreatif (KIK) Peringkat Kebangsaan 2013

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Kumpulan EDU -Q

Sebenarnya dah lama dah KIK ni berlangsung, cuma baru berkesempatan nak update pasal benda nih.. huhuhu... tapi kena update juga sebab kumpulan aku wakil staf PSP ke peringkat kebangsaan tu.. hehehe...

 

 
Ni la projek KIK kami - Refrigeration System Kit ( Kit Sistem Penyejukan)






















Pertandingan Boling JKM 2013


 Haaaaa yang kat atas tu la piala yang aku dapat masa pertandingan boling yang lalu... hahahha... maklum la 2 tahun tak main boling... what do u expect from me? hehehehe... ada juga hadiah kan... malu weiiii



 Gambar semua peserta yang melibatkan 4 unit iaitu Mekanikal Am, Loji, Tekstil dan Pembuatan..


 aku propa sebelum game mula...









 
 Juara keseluruhan dimenangi oleh Unit Loji... tahniah..!!






Sunday, October 20, 2013

Nursyasya Adriana dah 6 bulan harini.....


Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi kerana masih diberi rezeki dan keupayaan untuk menulis pada harini... Harini aku nak kongsi kegembiraan aku dan isteri aku di mana anak kesayangan kami ni dah masuk 6 bulan dah..  gigi pon dah keluar dah harini... hehehe... geram tol si comel papa nih....




Harini papa beli walker kat Syasya sempena 6 bulan dah.. hehehe...