Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, February 12, 2013

BB1M - Baucer Buku 1 Malaysia

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Minggu ni agak sibuk sikit sebab kena buat kuiz dan ujian Industrial Robotics pada pelajar semester 5. Di samping kesibukkan tersebut, datang pula BB1M ke PSP. Untuk pengetahuan, tujuan BB1M ini untuk meringankan beban perbelanjaan pembelian buku pengajian. Selain daripada itu, inisiatif ini dijangka dapat memupuk minat membaca di kalangan rakyat Malaysia. Setiap pelajar diberi RM250 pada tahun ni. Pada tahun lepas, pelajar dapat juga BB1M tapi RM200 jer. Tahun 2013 ni kerajaan up lagi RM50. Tu pon ada yang tak bersyukur lagi dengan pemberian ini.


Jadi minggu ni berebut-rebut la pelajar datang je pejabat ni untuk ambil baucer ni, termasuklah pelajar-pelajar aku seramai 20 orang dari kelas DTP 2. Tapi setiap sorang aku pesan suruh beli buku yang berguna sebab ada kes tahun lepas dimana ada pelajar menjual baucer ini untuk mendapat tunai. Siap promosi di mudah.my lagi... haaa kali ini kerajaan dah pantau masalah ni dari setiap media sosial yang ada di negara ni.... ehhhmmmmm...


Untung la pelajar sekarang, zaman aku dulu semuanya kena pakai duit sendiri. Nak beli buku kat universiti mahal-mahal, jadi terpaksa kongsi dua, tiga orang untuk beli satu buku. Kadang-kadang pinjam di perpustakaan, kemudian fotostat jer nota-nota yang perlu.. nak seribu daya...





No comments: