Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Saturday, February 16, 2013

Satey Home made di Rumah Mertua

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

 Semasa cuti raya cina yang lepas, aku dan wife aku balik la kampung wife aku bersama bapa dan mak mertua aku sekali... alang-alang nak hantar mereka pulang, kami plan untuk balik kampung terus la dalam 2, 3 hari kat Felda Sg Behrang, Slim River.

Waktu kat rumah mertua aku tu, ramai plak adik beradik wife aku pulang ke kampung maka bapa mertua aku plan nak buat kenduri doa selamat skit la.. maka aku ditugaskan untuk membuat satey... haaa... satey yang aku buat ni makan 2 cucuk dah kenyang tau... hahahaha...


Setelah diperap dengan ramuan tertentu maka aku pon mula lah mencucuk isi ayam dan daging ke lidi satey tu... tak bakar lagi dah terliur nih..






 Sambil dok buat tu dok kira juga... sebab nak kena baget dapat dalam 200 cucuk untuk tetamu kenduri doa selamat tu...


 

 haaaaa... dah siap cucuk daging ke dalam lidi satey.. tunggu apa lagi... pi belakang rumah... setting tempat nak bakar... bakar arang bagi jadi bara... dah cukup bara yang sesuai maka aku dengan abang ipar aku pon susun la satey-satey ni... dapur bakar satey pon home made juga yer... susun bata jer tu... alhamdulillah semuanya berjalan lancar pada haritu... semua satey SOLD OUT pada malam tu... - end









2 comments:

Dieba Adieba said...

sedapnya sate.. :)

Syah said...

nak resipi ker? hahaha