Klik Sini Untuk Satu Kejutan..... nuff

~Followers Of mY bLog..~

Tuesday, February 4, 2014

Rumah Baru

Assalammualaikum,


Alhamdulillah... berkat doa dan usaha selama ini, hari ini dah 10 hari aku dok di rumah aku sendiri di Kepala Batas. Selama ni dok menyewa jer di Sungai Dua. Selama aku dok menyewa tu, hari-hari aku dok fikir, tiap-tiap bulan dok bayar sewa tapi rumah ni bukan jadi milik aku pon... bila dah ada rumah sendiri ni, bayar bulan-bulan pon tak kisah dah sebab dah tau dah kita bayar untuk rumah kita.

Aku selalu pesan pada student-student aku, bila dah kerja nanti kumpul duit untuk beli rumah dulu. biar pakat kereta biasa-biasa jer, kahwin pon tak payah grand-grand sangat.... yang penting simpan duit beli rumah sebab harga rumah makin naik dan hanya aset rumah saja yang mana kita beli makin hari harga makin naik...kalau beli kereta mahal ke, handphone mahal ke... esok lusa kalau nak jual semula, harga dah turun...

Walaupon rumah aku biasa-biasa jer, tapi bila sebut rumah sendiri ni, rasa puas sikit la... balik kerja pon masuk dalam rumah pon rasa lega jer... tidur pon nyenyak sikit... hehehe... jauh sikit takper, tapi kepuasan tu ada... nak  buat pon boleh, rumah kita kan... hehehe